Soia cu sos de roşii

0

O mâncare foarte sănătoasă care datorită celor 170 de calorii per porţie poate fi considerată o mâncare hipocalorică.

Soia cu sos de roşii are un conţinut ridicat de proteine, un conţinut scăzut de lipide şi este preparată doar din ingrediente lipsite de aditivi alimentari.

Timp de execuţie 45 – 60 minute
Complexitate medie
Valori nutritive/porţie
Calorii
170
Glucide
7.5 g
Proteine
28 g
Lipide
3.5 g
Valorile prezente în tabel sunt orientative

Reţeta propusă nu este picantă, dar dacă doriţi puteţi adăuga şi piper, boia iute sau ardei iute în momentul în care adăugaţi sarea şi pătrunjelul şi puteţi să adăugaţi şi alte ingrediente dacă vi se pare potrivit.

Ingrediente pentru 4 porţii:
– 200g texturat de soia pentru sniţele;
– 1 căpăţâna usturoi;
– 1 legătură pătrunjel sau ½ plic pătrunjel uscat;
– sare;
– 2 conserve de roşii în bulion de 400 g (fără aditivi) sau 6-700 grame roşii proaspete;
– 2 – 3 linguri ulei măsline sau floarea soarelui (10 ml);
– 1 ceapă mică sau medie.
Soia cu sos de rosiiMod de preparare
– se fierbe soia în aproximativ 3-4 l de apă în care se adaugă puţina sare şi 3 căţei de usturoi, tăiaţi în 3-4 bucăţi, timp de 15-20 de minute la foc mediu.

– după cele 15-20 de minute puneţi la scurs într-o strecurătoare de bucătărie şi după ce se răceşte puţin presaţi uşor pentru a scoate excesul de apă.

Puteţi arunca cei 3 căţei de usturoi folosiţi.

– se toarnă în recipientul în care va fi gătită mâncarea cele 2-3 linguri de ulei şi după 30 de secunde se pune soia stoarsă şi ceapa. Lăsaţi la foc 2-3 minute şi amestecaţi (ceapa trebuie sa nu îşi schimbe culoarea prea mult).

– se adaugă conservele de roşii în bulion sau roşiile tocate, usturoiul strivit şi jumătate din cantitatea de pătrunjel, dacă folosim pătrunjel verde şi trei sferturi dacă folosim pătrunjel uscat.

– se lasă la foc mediu şi se amesteca timp de 5-10 minute. Dacă vi se pare prea gros sosul puteţi adăuga 50-100 ml apă (se va evapora până la final).

– adaugaţi cantitatea de pătrunjel rămasă şi sare după gust.

– lăsaţi la foc mediu 5-10 minute pentru a obţine consistenţa dorită.

Dacă folosiţi roşii proaspete trebuie sa adăugaţi treptat, în funcţie de consistenţa dorită, 150-200 ml de apă.

Apa se adaugă după ce puneţi roşiile peste soia, ceapă şi usturoi. În cazul reţetei cu roşii proaspete, numărul de calorii creşte cu aproximativ 10 calorii /porţie.

Costuri/4 porţii – 2013
Între 12 şi 16 RON, în funcţie de calitatea produselor folosite.

Mod de servire
Se serveşte simplă, cu piure sau cu mămăliguţă.

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on January 1st, 2014 at 21:52,