Opt mituri alimentare

0

Există foarte multe mituri ce se transmit prin “viu grai” şi care nu sunt susţinute de dovezi ştiinţifice.

Prin acest articol încercam să eliminăm cele mai importante mituri şi să vă ajutăm să înţelegeţi mai bine ce înseamnă alimentaţia sănătoasă.

mituri alimentatie1. O dietă bogată în proteine creşte masa musculară
Este adevarat că o dietă bogată în proteine poate creşte masa musculară, dar trebuie să ţineţi cont de faptul că o asemenea dietă poate produce afecţiuni ale rinichilor şi că fără exerciţii fizice nu veţi reuşi decât să vă îngraşaţi.

Nu este recomandat să creşteţi aportul de proteine fără să consultaţi un medic specialist.

2. Alimentele fără grăsimi sunt sănătoase
Exista ideea că dacă nu consumaţi alimente bogate în grăsimi veţi avea o silueta de invidiat fără să ţineţi cont de cantitatea consumată.

Această afirmaţie nu este adevărată şi după cum am spus şi în alte articole, nu trebuie să renunţaţi la grăsimi ci doar trebuie sa alegeţi grăsimile bune. Dacă doriţi să slăbiţi, încercaţi să scădeţi cantitatea totală de calorii şi nu încercaţi să eliminaţi lipidele sau glucidele.

3. Alimentele bio nu sunt mai sănătoase decât cele non-bio
În ceea ce priveşte valoarea nutritivă, există diverse studii care arată ca nu există diferenţe majore între cele doua tipuri de alimente.

Este posibil ca aceste studii să fie adevărate, dar trebuie sa ţinem cont şi de ceea ce nu conţin alimentele organice: îngrăşăminte, pesticide, stimulatori de creştere, etc.

Altă diferenţă între alimentele bio şi cele non-bio este reprezentată de lipsa gustului şi aromei produselor alimentare non-bio şi de textura care nu seamănă cu cea a unui aliment ajuns la maturitate.

4. Toate glucidele îngraşă
Sunt foarte multe diete ce se bazează pe eliminarea glucidelor. Pot sa va spun ca acestea nu sunt sănătoase. Din totalul caloriilor, minim 45% trebuie să provină din glucide şi de aceea nu trebuie să renunţaţi la ele.

Citiţi acest articol şi vedeţi care glucide trebuie evitate şi ce glucide sunt sănătoase. Chiar dacă o asemenea dietă vă ajută să pierdeţi rapid câteva kilograme, la puţin timp după ce veţi înceta să o urmaţi, veţi reveni la greutatea iniţială.

5. Dacă mâncarea fast food este sănătoasă “în general” este ok să o consumăm
Nimeni nu poate să reziste acestui tip de mâncare şi chiar dacă alegeţi o salată este posibil ca aceasta să conţină o cantitate mare de sare şi grăsimi saturate şi trans.

De obicei, împreună cu salata se oferă şi sosuri; chiar dacă salata nu ar conţine nicio substanţă dăunătoare sigur sosurile conţin.

Acestea sunt, în general, pline de calorii, grăsimi rele, glucide, sare şi aditivi alimentari.

6. Putem să mâncăm orice dacă o facem până la ora 18
Dacă doriţi să vă menţineţi silueta sau să slăbiţi, nu contează când consumaţi alimente bogate în calorii ci doar faptul că le consumaţi.

Pentru a atinge ţintele de mai sus trebuie să urmaţi anumite reguli şi să încercaţi să eliminaţi caloriile în plus care nu vă aduc beneficii (zahăr rafinat, produse din făină albă, produse cu un conţinut mare de grăsimi animale etc).

7. Avem nevoie de opt pahare de apă pe zi
Această afirmaţie nu este adevărată şi pentru mai multe detalii puteţi consulta aceste două link-uri aici şi aici.

O cantitate atât de mare de apă trebuie consumată doar dacă mediul înconjurător o cere, efectuaţi exerciţii intense sau dacă alimentaţia dumneavoastră este foarte săracă în alimente cu un conţinut mare de apă. În anumite cazuri, cantitatea necesară de apă poate fi chiar mai mare.

8. Dacă am mâncat sănătos toată ziua putem să ne “rasfăţăm” cu o prajitură
Prăjiturile şi dulciurile conţin, în general, zahăr rafinat şi lipide vegetale (margarină) şi astfel nu vă aduc niciun beneficiu nutriţional. Tot ce obţineţi sunt nişte glucide şi lipide goale (fără vitamine, minerale etc.).

Dacă în prepararea prăjiturilor se foloseşte margarină (cum se obişnuieşte la prepararea prăjiturilor “de casă”) veţi obţine şi o mare cantitate de grăsimi trans.

Print Friendly
advert

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on October 9th, 2016 at 18:37,