Vitamina C şi copiii

2

De ce este vitamina C importantă?
Vitamina C este o substanţă foarte importantă pentru organismul uman şi se mai numeşte şi acid ascorbic. Aceasta este implicată în formarea şi repararea globulelor roşii, oaselor şi ţesuturilor. Menţine sănătatea gingiilor copilului dumneavoastră şi îi fortifică vasele de sânge, minimizând  riscul de aparitie a vânătăilor cauzate de  lovituri. Vitamina C ajută ţesuturile să se regenereze mult mai repede în urma rănilor şi operaţiilor, amplifică raspunsul sistemului imunitar prevenind infecţiile. Acidul ascorbic creşte rata de absorbţie a fierului din alimente şi suplimente nutritive.

Vitamina C nu poate fi generată de organismul uman şi este nevoie să fie luată din alte surse ca fructe şi legume. Nu fierbeţi fructele şi legumele pentru că acestea pierd mare parte din acidul ascorbic. Acidul ascorbic este şi fotosensibil (este distrus de razele solare) şi trebuie păstrat în recipiente închise la culoare. Dacă peste fructe (în cazul ceaiului de lămâie), se toarnă apă fierbinte, vitamina C nu se distruge.

surse bune de vitamina cCe cantitate de vitamina C trebuie să consume copilul dumneavoastră
Dozele pentru copii sunt urmatoarele:
– 1-3 ani 15 miligrame/zi
– 4-8 ani 25 miligrame/zi
– 9-13 ani 45 miligrame/zi
– 14-18 ani 75 miligrame/zi băieţi şi 65 fete

Vitamina C se găseşte în foarte multe fructe şi legume şi datorită acestui fapt deficienţa este foarte rară. Trebuie doar să convingeţi copilul să consume măcar 2-3 fructe şi legume pe zi. Copilul nu trebuie să consume în fiecare zi cantitatea recomandată de vitamina C ci trebuie ca atunci când faceţi media pe câteva zile să rezulte DZR. Acest lucru nu înseamnă că din patru zile doar într-o singură zi trebuie să consume acid ascorbic. Aceasta vitamina trebuie consumată zilnic. Lipsa vitaminei C produce boala mortală numită scorbut.

Poate copilul dumneavoastră să consume prea multă vitamina C?
Din cauza că vitamina C este hidrosolubilă, excesul este eliminat prin urină. Există totuşi situaţii în care doze foarte mari sunt ingerate. În această situaţie organismul nu poate elimina surplusul de acid ascorbic, fapt ce provoacă greaţă, diaree, pietre la rinichi şi gastrită.
Dozele maxime admise sunt:
– 1-3 ani 400 miligrame/zi
– 4-8 ani 650 miligrame/zi
– 9-13 ani 1200 miligrame/zi
– 14-18 ani 1800 miligrame/zi

Pericolul este reprezentat de suplimentele nutritive, în special cele destinate copiilor. Trebuie să aveţi grijă să nu le lăsaţi la îndemâna copiilor.

Surse bune de vitamina C
Cele mai bune surse de vitamina C sunt: catină, mure, afine, coacăze, plantele aromatice verzi, ardeiul, măceşele, brocoli, papaya şi citricele. Încercaţi să profitaţi de varietatea surselor de vitamina C şi să nu le înlocuiţi cu suplimente alimentare.

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

2 Comentarii

  1. Raspunde Carla 29/01/2016

    Din cate stiu eu,vitamina C este foarte sensibila, majoritatea fiind redusa chiar in momentul cand am cules fructul din pom. Pana ajung pe tarabe si in supermarketuri si cat mai stau si acolo pana sunt cumparate si ajung in farfuriile noastre vitamina C nu mai exista. Asta inseamna ca sa consumi vit C trebuie sa consumi fructul imediat cand l-ai cules din pom.

    • Raspunde cesamancam.ro 09/02/2016

      Este sensibila insa nu la nivelul descris de dumneavoastra. Cantitatea de vitamina c scade pe perioada depozitarii, insa nu dispare. Este de preferat sa consumam legume si fructe cat mai aproape de recoltare, insa aceast lucru nu este posibil (in special pe perioada iernii). Fructele si legumele raman sursa cea mai buna de vitamina C naturala, chiar si atunci cand acestea sunt consumate dupa o perioada lunga de la recoltare.

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on June 20th, 2017 at 11:02,