Dietele cu un conținut redus de sare nu sunt benefice

0

Un studiu mare ce a fost efectuat la nivel  mondial a descoperit că dietele cu un conținut scăzut de sare, atunci când sunt comparate cu dietele ce conțin un nivel mediu, nu reduc riscul de afecțiuni cardiovasculare și deces ci îl cresc.

Studiul sugerează că doar persoanele care suferă de hipertensiune și care au un consum ridicat de sare și cele care nu au hipertensiune și au un consum ridicat trebuie să își facă griji în ceea ce privește aportul de sare.

sare de bucatarieStudiul a fost efectuat pe 130000 de persoane din 49 de țări. Cercetătorii au analizat relația dintre consumul de sare și riscul de afecțiuni cardiovasculare și deces atât în cazul persoanelor cu hipertensiune cât și în cazul persoanelor cu o tensiune normală.

Acesta a arătat că în cazul ambelor categorii de persoane un consum scăzut de sare crește riscul de afecțiuni cardiovasculare și deces, comparativ cu persoanele cu un consum mediu de sare.

Această descoperire este foarte importantă, în special pentru persoanele care suferă de hipertensiune. Deși datele obținute în urma studiului subliniză importanța reducerii consumului de sare în cazul persoanelor cu hipertensiune, ele nu susțin reducerea acestuia la un nivel scăzut, sub medie.

Un consum mediu se situează în intervalul 3-4 grame în cazul adulților și conform acestui studiu nu este recomandat să consumați mai puțin de 3 grame pe zi, indiferent de tensiune (hipo, normală, hiper). Doar persoanele care au un consum ridicat de sare (peste medie) ar trebui să încerce să diminueze consumul și să se încadreze în intervalul 3-4 grame pe zi.

Totuși, în cazul persoanelor sănătoase este tolerată o cantitate mai mare de sare, de până la aproape 6 grame pe zi, însă, pentru siguranță, ar fi bine să vă încadrați în media de 3-4 grame.

Pentru a vedea care este cantitatea zilnică recomandată și cantitatea maximă admisă de sare puteți accesa acest articol.

Surse
newswise.com

Print Friendly
advert

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.