Micul dejun şi greutatea corporală

3

Micul dejun a fost asociat în cadrul studiilor observaţionale cu o greutate corporală mai scăzută şi autorităţile recomandă cetaţenilor, pentru a preveni obezitatea, să nu sară peste această masă, însă eficienţa acestor recomandări nu aputut fi dovedită.

Există şi specialişti care recomandă persoanelor care doresc să scape de kilogramele în plus să sară peste micul dejun. Ca şi în cazul afirmaţiei de mai sus nici această recomandare nu şi-a dovedit eficienţa.

Ultimele date disponibile arată că cele două recomandări de mai sus nu sunt corecte.

micul dejunDouă studii publicate în iunie 2014 tratează acest subiect. Primul studiu tratează exclusiv eficienţa acestor recomandari, iar al doilea doar marginal.

Primul studiu este cel mai important în ceea ce priveşte efectele micului dejun asupra greutăţii. Acesta a fost realizat pe un eşantion de 309 participanţi cu vârsta cuprinsă între 20 şi 65 de ani şi s-a desfăşurat pe o perioadă de 16 săptămâni.

Participanţii au fost persoane sănătoase, însă obeze. Aceştia au fost împărţiţi în trei grupuri (un grup de control, un grup care a primit indicaţia de a sări peste micul dejun şi un grup ce a primit indicaţia de a nu sări peste această masă).

Rezultate
În ceea ce priveşte creşterea sau scăderea în greutate, autorii studiului nu au putut observa diferenţe semnificative între persoanele care au consumat micul dejun şi cele care au sărit peste această masă şi consideră că recomandările menţionate anterior nu pot fi susţinute de date.

Cercetătorii consideră că acest studiu va determina alţi oameni de ştiinţă să caute alte metode mai eficiente de menţinere sub control a greutăţii corporale şi că el reprezintă o dovadă că nu toate recomandările trebuie luate ca fiind bune fără a cerceceta puţin subiectul.

Rezultatele obţinute în al doilea studiu au fost similare. Acest studiu a urmărit şi din punct de vedere cantitativ (caloriile ingerate zilnic de fiecare grup) diferenţa dintre grupuri şi nu doar greutatea finală a participanţilor (indicatorul urmărit în primul studiu).

Concluzii
Organizaţii internaţionale asociază un mic dejun bogat în nutrienti cu o greutate scăzută şi lipsa micului dejun cu creşterea în greutate, însă cercetătorii care au efectuat acest studiu consideră că studiile care au condus la aceste concluzii s-au concentrat pe găsirea legăturii dintre lipsa / prezenţa micului dejun şi obezitate, metodologie ce nu poate asigura dovezi suficiente pentru susţinerea legăturii directe între micul dejun şi greutatea corporală.

Se consideră că starea de sănătate mai bună şi greutatea corporală mai redusă a persoanelor care nu sar peste micul dejun este produsă de faptul ca acestea sunt mult mai atente la tipul de alimente ingerate şi au o viaţa mai activă decât persoanele care sar peste această masă şi nu direct de faptul ca acestea consumă micul dejun.

Vă recomandăm să consumaţi un mic dejun echilibrat din punct de vedere al diversităţii alimentelor şi să nu săriţi peste această masă pentru a obţine o scădere în greutate. Totodată, vă recomandăm să aveţi o viaţă activă şi să încercaţi să efctuaţi exerciţii fizice de minimum două ori pe săptămână.

Pentru a afla mai multe informaţii despre imporţanţa micului dejun şi pentru a avea o imagine completă puteţi citi acest articol.

Surse:
nutrition.org
nutrition.org

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

3 Comentarii

  1. Raspunde Lili 09/09/2016

    Buna ziua! Citesc cu mult interes articolele “Ce sa mancam”. Nu am comentat decat aici, insa toate sunt foarte documentate si serioase. Multumesc!

  2. Raspunde Lili 09/09/2016

    Multumim, articolele sunt foarte folositoare!

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on February 6th, 2015 at 01:25,