Lactobacili – beneficii si surse

0

lactobacili in iaurt si smantanaLactobacilii sunt bacterii lactice ce se găsesc în mod natural în sistemul digestiv, aparatul excretor și în sistemul genital.

Aceste microorganisme sunt considerate probiotice (microorganisme vii ce ce au un rol important în organismul uman).

Cercetarea în domeniul probioticelor este la început și încă nu s-au stabilit, clar și definitiv, beneficiile consumului de probiotice.

Studiile efectuate până în acest moment au demonstrat că probioticele au efecte benefice asupra organismului uman.

Lactobacilii pot sa ajute în prevenirea și tratarea unor afecțiuni ca: infecții provocate de fungi, afecțiuni ale sistemului digestiv, diaree produsă de consumul de antibiotice, infecții respiratorii, infecții la nivelului tractului urinar, afecțiuni ale pielii (acnee, micoze) și infecții la nivelul cavității bucale.

Studii și rezultate
- Timp de 8 săptămâni, lactobacillus, a fost administrat unui grup de copii cu vârsta cuprinsă între 5 și 14 ani ce sufereau de afecțiuni ale sistemului digestiv. Acest tratament a redus severitatea și frecvența durerilor abdominale.

- În cadrul unui alt studiu lactobacillus a fost administrat copiilor ce urmau un tratament cu antibiotice. Rezultatul a fost scăderea numarului de cazuri de diaree.

- Laptele cu lactobacillus administrat copiilor cu vârsta cuprinsă între 1 și 6 ani a redus numărul de cazuri de infecții respiratorii.

Suplimente alimentare cu lactobacili
Suplimentele alimentare pot fi sub formă de tablete, capsule sau lichide. Doza zilnică recomandată nu a fost încă stabilită și dozele sunt în funcție de marcă și de tulpina conținută.

Efecte secundare pot fi crampele abdominale și flatulența. Aceste efecte pot fi controlate prin reducerea dozei de suplimente alimentare.

Surse alimentare de lactobacili
Lactobacilii se găsesc în mod natural în alimente fermentate: iaurt, kefir, smântână, unt, brânză, pastă de soia fermentată, boabe de soia fermentate etc.

Print Friendly
advert

Niciun comentariu

Spune-ți părerea


× 2 = patru

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on October 14th, 2016 at 22:06,