Maltodextrina

8

Maltodextrina este o polizaharidă ce este folosită în industria alimentară ca aditiv alimentar (agent de îngroșare, îndulcitor etc.). Este obținută din amidon din cereale, cartofi etc. și se găsește sub formă de pudră albă. Poate fi ușor dulce sau lipsită de gust.

maltodextrina formula chimicaPentru ca menţine un nivel ridicat al glucozei în sânge este folosită foarte mult şi în preparatele destinate culturiştilor.

Efectele negative ale consumului de maltodextrină
Maltodextrina este un carbohidrat (zahar) şi un gram conţine 4 calorii (la fel ca zahărul). Are un indice glicemic de 106 – 136, de două ori mai mare decat zahărul (65) şi poate perturba echilibrul dintre insulina şi glucagon, cei doi hormoni care reglează nivelul de glucoză din sânge.

Maltodextrina se absoarbe foarte uşor şi creşte rapid nivelul de glucoză din sânge. Creşterea depinde de cantitatea de maltodextrină prezentă în alimentul respectiv. Cei mai afectaţi de creşterea glicemiei sunt sportivii care consumă această substanţă în scopul creşterii nivelului de energie din organism.

Maltodextrina poate creşte cantitatea de colesterol din sânge şi de aceea persoanele care au un nivel ridicat de colesterol trebuie să consulte un medic specialist înainte să consume produse ce conţin această polizaharidă.

Din cauza materiei prime folosite (amidon din grau, porumb etc.) şi a purităţii scăzute, maltodextrina poate uneori produce reacţii alergice grave.

Maltodextrina „rezistentă”
Acest tip de maltodextrină este total diferit de ceea ce am prezentat mai sus:
– are un indice glicemic mult mai scăzut (5);
– este absorbită în cantitate mica la nivelul sistemului digestiv;
– are calorii puţine (0.5 / gram);
– influenţează foarte puţin nivelul de glucoză din sânge.

Maltodextrina rezistentă este obţinută prin piroliza şi tratarea enzimatică a amidonului şi este absorbită la nivelul intestinului subţire în cantitate mică.

Maltodextrina rezistentă este o fibră alimentară şi reglează tranzitul intestinal şi cantitatea de lipide şi glucoză din sânge.

Chiar dacă maltodextrina rezistentă este mult mai sănătoasă decat varianta convenţională, recomandarea noastra este să vă asiguraţi necesarul de fibre alimentare din fructe, legume şi cereale şi nu din produse procesate precum maltodextrina.

Surse de maltodextrină
În general, producători din industria alimentară folosesc varianta convenţională şi nu pe cea nedigerabilă, mai sănătoasă.

Maltodextrina poate fi gasită în alimente ca: sosuri, fructe conservate, suplimente alimentare, bere, sucuri, bomboane, ceaiuri instant, prăjituri etc.

Surse
jstage.jp
efsa.eu
cspinet.org
livestrong.com
livestrong.com

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

8 Comentarii

  1. Raspunde LV 12/03/2014

    S-ar putea sa postati si sursele folosite pentru acest articol?

  2. Raspunde Vera 26/05/2014

    Am găsit maltodextroza in indulcitorul glucoregul -extract de stelian – de la gerble….cat este de sănătos acest produs? Scrie pe sticla ca o lingurița are doar 2 calorii si este recomandat in diete .!!!!
    Ce sa mai Înțelegem?????

    • Raspunde cesamancam.ro 26/05/2014

      Noi nu recomandam utilizarea indulcitorilor. Ceea ce recomandam este doar mierea, insa in cantitati limitate. Reduceti consumul de alimente ce contin zaharuri si nu consumati maltodextrina sau derivati decat daca un medic va recomanda. Avem si cateva articole ce contin ca recomandari si alti indulcitori “naturali”, dar, conform studiilor recente, le vom modifica pentru ca acestea sunt produse foarte procesate ce nu mai au nimic natural in ele si au devenit daunatoare.

  3. Raspunde Vera 26/05/2014

    Extract de stevia!!!!

  4. Raspunde gabri 04/06/2017

    Și ca diabetici ce sa mancam? Mai indulcim un ceai, mai dam gust la ceva, mai mancam niste biscuiti proteici, altfel faptul ca nu mai dam nimic la receptorii de dulce cred ca pe undeva dauneaza.

    • Raspunde cesamancam.ro 20/06/2017

      Există soluții mai bune decât maltodextrina. În plus, nu prea ar trebui să consumați produse cu maltodextrină dacă sunteți diabetic pentru că influențează nivelul de glucoză.

Spune-ți părerea

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on June 7th, 2014 at 23:45,