Glicina – rol şi surse

2

Glicina este un aminoacid neesenţial ce a fost descoperit de Henri Braconnot.

Este un aminoacid foarte important în menţinerea sănătăţii sistemului digestiv. Acesta reglează secreţia de bilă şi astfel ajută la digerarea grăsimilor.

Este esenţial în dezvoltarea musculaturii scheletice, a ţesuturilor şi în sinteza ADN-ului şi ARN-ului.
glicina Ultimele cercetări au arătat că glicina poate oferi o mică protecţie împotriva anumitor tipuri de cancer.

Acest aminoacid poate preveni pierderea masei musculare pentru că poate creşte nivelul de creatină din organism. Creatina este un factor important în creşterea masei musculare şi este folosită şi de culturişti.

O cantitate importantă de glicină (glycine) se găseşte în piele şi tendoane. De exemplu, glicina reprezintă aproximativ o treime din compoziţia colagenului, substanţă ce este responsabilă de hidratarea pielii, reducerea ridurilor, prevenirea durerilor articulare, flexibilitatea vaselor de sânge etc.

Glicina protejează rinichii de acţiunea medicamentelor folosite în urma unui transplant şi ficatul de acţiunea alcoolului.

Surse de glicină
Acest aminoacid se găseşte în alimente ce au un conţinut ridicat de proteine: soia, fasole, mazare, nuci, alune, lapte, brânză, carne, peşte şi ouă.

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

2 Comentarii

  1. Raspunde LucaS 09/06/2018

    Poate ca ar trebui sa faceți un pas mai mare! Adică:
    Să prezentați funcționarea organismului cu ajutorul aminocizilor; să explicați interdepenta aminoacizilor. Există interdependente, dar probleme medicale ale bolnavilor sunt tratate ca sisteme independente!

    • Raspunde cesamancam.ro 04/07/2018

      Multumim pentru sugestie. Dacă găsim timp vom încerca să facem și acest lucru.

Spune-ți părerea

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on February 25th, 2015 at 00:09,