Inulina – efecte asupra organismului

0

Inulina este o fibră solubilă ce se găsește în banane, ceapă, usturoi, sparanghel, praz, hrean, tărâte de grâu și în multe alte legume și fructe. Inulina este și un prebiotic.

Aceasta este folosită, chiar dacă nu este eficientă în anumite cazuri, pentru diminuarea nivelului de grăsimi din sânge (colesterol, trigliceride), pentru tratarea și prevenirea constipației și pentru scăderea în greutate.

surse inulinaCum actionează?
Inulina nu este digerată sau absorbită de sistemul digestiv și ajunge în intestinul gros unde este folosită de bacteriile benefice. Inulina favorizează dezvoltarea unor bacterii benefice și scade abilitatea corpului de a produce / absorbi anumite grăsimi.

Inulina este eficientă atunci când este folosită pentru scăderea trigliceridelor, scăzând nivelul acestora cu 20%. Este eficientă și în cazul persoanelor în vârstă ce au probleme cu constipația.

Nu este eficientă în scăderea nivelului colesterolului și în scopul scăderii în greutate.

Efecte secundare
Consumul de inulină din surse naturale (direct din legume și fructe) nu cauzează mari probleme. Cea mai des întâlnită problemă este flatulența. Flatulența și balonarea sunt generate de gazele produse de bacteriile benefice din intestinul gros în urma digerării inulinei.

În cazul consumului de inulină din suplimente alimentare există mai multe efecte secundare: flatulență, balonare, dureri de stomac, dureri de cap, diaree, oboseală etc.

În cazul femeilor însărcinate nu sunt cunoscute efecte secundare, altele decât cele prezentate mai sus, așadar femeile însărcinate și care alaptează trebuie să evite consumul de inulină (din suplimente alimentare).

În cazul în care folosiți suplimente alimentare pe bază de inulină trebuie să începeți cu doze mici și apoi să le creșteti treptat. În acest mod reduceți cantitatea de gaze și organismul dumneavoastră are timp să se obișnuiască cu inulina.

Consumul de inulină sub formă de pulbere sau comprimate nu este recomandat decât dacă un medic specialist vă recomandă acest lucru. Nu este recomandat pentru că efectele secundare sunt mai multe și mult mai puternice decât în cazul inulinei din surse naturale.

Încercați să consumați fructe și legume din lista de mai sus și nu va fi nevoie să consumați suplimente alimentare pe bază de inulină.

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on January 19th, 2017 at 10:13,