Tirozina – efecte benefice şi surse

0

Tirozina este un aminoacid neesenţial ce a fost descoperit de chimistul german Justus von Liebig în anul 1846.

Acest aminoacid poate fi biosintetizat de organism şi nu este necesară preluarea lui din alimente sau suplimente alimentare decât în anumite cazuri (deficienţe proteice, afecţiuni ce împiedică absorbţia sau biosinteza aminoacizilor etc.).

În general, tirozina (tyrosine) este folosită ca substanţă de bază pentru producerea neurotransmiţătorilor. Cei mai importanţi sunt dopamina, adrenalina şi noradrenalina.

Aceste substanţe sunt foarte importante pentru sănătatea sistemului nervos pentru ca transmit impulsurile nervoase şi previn starile de depresie. Dopamina este folosită pentru tratarea unor forme uşoare de depresie şi pentru creşterea apetitului sexual.
tirozinaÎn urma studiilor efectuate, acest aminoacid reduce stresul, anxietatea şi creşte starea de alertă a creierului.

Tirozina participă şi la producerea  unor hormoni importanţi cum ar fi tiroxina. Tiroxina este un hormon produs de glanda tiroidă şi joacă un rol important în reglarea metabolismului.

Tiroxina influenţează sănătatea psihică şi a pielii, dezvoltarea copiilor, cantitatea de grăsime din organism, pigmentarea pielii şi părului şi sănătatea glandelor pituitară şi tiroidă.

Carenţa de tirozină este rară şi poate fi produsă de diferite afecţiuni sau de o dietă săracă în proteine.

O afecţiune ce împiedică biosinteza tirozinei este fenilcetonuria. Persoanele ce suferă de această afecţiune nu pot procesa corespunzator fenilalanina şi astfel nu pot obţine cantitatea necesară de tirozină.

Un nivel scăzut de tirozină în organism a fost asociat cu tensiune arterială scăzută, scăderea temperaturii corpului, depresie, anxietate şi hipotiroidie.

Surse de tirozină
Tirozina poate fi găsită în produse din soia, produse lactate, carne, ouă, alune, migdale, avocado, banane, mazăre, seminţe de dovleac şi susan.

Print Friendly
advert

Niciun comentariu

Spune-ți părerea


× unu = 9

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on February 24th, 2015 at 23:52,