Ornitina – rol şi surse

0

Ornitina este un aminoacid neesential ce este obţinut pin biosinteză din arginină.

Este utilizat de organism pentru creşterea masei musculare şi pentru reducerea ţesutului adipos. Este mult mai eficient atunci când se găseşte în combinaţie cu arginina şi carnitina.

Ornitina este necesară şi în biosinteza prolinei, citrulinei şi a acidului glutamic, trei aminoacizi foarte importanţi.

Este un aminoacid ce se găseşte, împreună cu arginina, în foarte multe suplimente nutritive destinate culturiştilor.
ornitinaStudiile au arătat că ornitina (ornithine) creşte cantitatea de insulină şi hormoni de creştere care sunt necesari în dezvoltarea muşchilor şi în sprijinirea acestora în timpul exerciţiilor fizice intense.

Este posibil ca ornitina să prevină pierderea masei musculare, proces specific înaintării în vârstă. Pe măsură ce organismul îmbătrâneşte capacitatea acestuia de a biosintetiza aminoacizi scade şi muşchii se regenerează mult mai greu.

Prin ridicarea nivelului de hormoni de creştere, ornitina poate accelera producerea ţesutului muscular şi poate atenua efectele îmbătrânirii. Deşi atât arginina cât şi ornitina stimuleaza producerea hormonilor de creştere, ornitina este de două ori mai eficientă.

Ornitina este implicată şi în eliminarea amoniacului prezent la nivelul ficatului şi poate ajuta persoanele ce suferă de afecţiuni hepatice.

În urma unui studiu s-a constatat că persoanele ce au primit ornitină, au avut îmbunătăţiri semnificative ale funcţiei hepatice.

Surse de ornitină
Organismul poate produce acest aminoacid, dar îl găsiţi şi în alimente.
Principalele surse sunt: peşte, lactate, carne şi ouă.

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on February 24th, 2015 at 23:52,