Calorii – valori nutritive ouă de găină crude

2

Ouăle de găină sunt printre cele mai consumate produse alimentare, iar în ultima perioadă, datorită conţinutului mare de colesterol, au fost subiectul criticilor nutriţioniştilor şi medicilor.

Cercetări recente arată ca ouăle sunt criticate pe nedrept şi că acestea trebuie să facă parte din dieta noastră, însă nu mai mult de un ou pe zi.

calorii ouaChiar dacă au un conţinut ridicat de colesterol, ouăle conţin foarte mulţi nutrienţi esenţiali, uneori în catităţi foarte mari raportat la DZR (proteine, seleniu, fosfor, fier, vitamina B2, vitamina B5, colină, vitamina B12) şi un număr redus de calorii.

În tabelul de mai jos puteţi vedea care sunt nutrienţii prezenţi în 100 grame ouă de gaină crude (două ouă), numărul de calorii şi procentul din doza zilnică recomandată, pentru fiecare nutrient, pentru femei şi bărbaţi.

Dacă doriţi să citiţi despre efectele lor asupra sănătăţii vă rugăm să intraţi aici.

Calorii şi valori nutritive ouă de gaină crude
Nutrient
UM
/100 g
% DZR Barbati
% DZR Femei
g
76.15
3.46
3.46
Energie
kcal
1435.96
7.15
g12.56
13.96
16.75
g9.5112.7415.28
g0.720.210.25
g –
 mg56 5.65.6
 mg 1.7521.889.72
 mg123.03.87
 mg19828.2928.29
 mg1382.942.94
 mg1429.479.47
 mg1.2911.7316.13
 mg0.0728.008.00
 mg0.0281.221.56
 µg30.755.8255.82
 µg1.10.030.04
 mg –
 mg0.0403.333.64
 mg 0.45735.1541.55
 mg0.0750.470.54
 mg1.53330.6630.66
mg 0.17010.0011.33
µg47 11.75 11.75
mg293.853.4269.13
mg0.3NANA
 µg0.8937.837.8
UI 54018.0023.25
 µg9NANA
 µg
µg 5038.388.38
mg1.057.007.00
µg2.013.3313.33
µg0.30.250.33
g 3.126 NANA
g3.658 NANA
g 1.911 NANA
g0.038 NANA
g0.026 NANA
mg 372 37.2*37.2*
 g0.167NANA
 g 0.556NANA
 g 0.671NANA
 g 1.086NANA
 g 0.912NANA
 g 0.380NANA
Cisteină g 0.272NANA
 g 0.680NANA
 g 0.499NANA
 g 0.858NANA
 g 0.820NANA
 g 0.309NANA
 g 0.735NANA
 g 1.329NANA
 g 1.673NANA
 g 0.432NANA
 g 0.512NANA
 g0.971NANA

NA – date indisponibile.
DZR – doza zilnică recomandată.
* organismul produce colesterol suficient şi nu are nevoie de surse suplimentare.
% DZR este calculat pentru un aport caloric de 2400 calorii pentru barbaţi şi 2000 calorii pentru femei.

Sursa datelor din tabel: USDA

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

2 Comentarii

  1. Raspunde Maria 17/05/2014

    Nu stiam ca oul are asa un complex de vitamine, aminoacizi si minerale. E de preferat sa-l mancam fiert combinat cu salate mixte sau sub forma de omleta doar din albus.

Spune-ți părerea

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on October 9th, 2016 at 18:38,