Calorii – valori nutritive ouă de găină crude

2

Ouăle de găină sunt printre cele mai consumate produse alimentare, iar în ultima perioadă, datorită conţinutului mare de colesterol, au fost subiectul criticilor nutriţioniştilor şi medicilor.

Cercetări recente arată ca ouăle sunt criticate pe nedrept şi că acestea trebuie să facă parte din dieta noastră, însă nu mai mult de un ou pe zi.

calorii ouaChiar dacă au un conţinut ridicat de colesterol, ouăle conţin foarte mulţi nutrienţi esenţiali, uneori în catităţi foarte mari raportat la DZR (proteine, seleniu, fosfor, fier, vitamina B2, vitamina B5, colină, vitamina B12) şi un număr redus de calorii.

În tabelul de mai jos puteţi vedea care sunt nutrienţii prezenţi în 100 grame ouă de gaină crude (două ouă), numărul de calorii şi procentul din doza zilnică recomandată, pentru fiecare nutrient, pentru femei şi bărbaţi.

Dacă doriţi să citiţi despre efectele lor asupra sănătăţii vă rugăm să intraţi aici.

Calorii şi valori nutritive ouă de gaină crude
Nutrient
UM
/100 g
% DZR Barbati
% DZR Femei
g
76.15
3.46
3.46
Energie
kcal
143 5.96
7.15
g 12.56
13.96
16.75
g 9.51 12.74 15.28
g 0.72 0.21 0.25
g  - - -
 mg 56  5.6 5.6
 mg  1.75 21.88 9.72
 mg 12 3.0 3.87
 mg 198 28.29 28.29
 mg 138 2.94 2.94
 mg 142 9.47 9.47
 mg 1.29 11.73 16.13
 mg 0.072 8.00 8.00
 mg 0.028 1.22 1.56
 µg 30.7 55.82 55.82
 µg 1.1 0.03 0.04
 mg  - - -
 mg 0.040 3.33 3.64
 mg  0.457 35.15 41.55
 mg 0.075 0.47 0.54
 mg 1.533 30.66 30.66
mg  0.170 10.00 11.33
µg 47  11.75  11.75
mg 293.8 53.42 69.13
mg 0.3 NA NA
 µg 0.89 37.8 37.8
UI  540 18.00 23.25
 µg 9 NA NA
 µg - - -
µg  503 8.38 8.38
mg 1.05 7.00 7.00
µg 2.0 13.33 13.33
µg 0.3 0.25 0.33
g  3.126  NA NA
g 3.658  NA NA
g  1.911  NA NA
g 0.038  NA NA
g 0.026  NA NA
mg  372  37.2* 37.2*
 g 0.167 NA NA
 g  0.556 NA NA
 g  0.671 NA NA
 g  1.086 NA NA
 g  0.912 NA NA
 g  0.380 NA NA
Cisteină  g  0.272 NA NA
 g  0.680 NA NA
 g  0.499 NA NA
 g  0.858 NA NA
 g  0.820 NA NA
 g  0.309 NA NA
 g  0.735 NA NA
 g  1.329 NA NA
 g  1.673 NA NA
 g  0.432 NA NA
 g  0.512 NA NA
 g 0.971 NA NA

NA – date indisponibile.
DZR – doza zilnică recomandată.
* organismul produce colesterol suficient şi nu are nevoie de surse suplimentare.
% DZR este calculat pentru un aport caloric de 2400 calorii pentru barbaţi şi 2000 calorii pentru femei.

Sursa datelor din tabel: USDA

Print Friendly
advert

2 Comentarii

  1. Raspunde Maria 17/05/2014

    Nu stiam ca oul are asa un complex de vitamine, aminoacizi si minerale. E de preferat sa-l mancam fiert combinat cu salate mixte sau sub forma de omleta doar din albus.

Spune-ți părerea


7 × unu =

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on October 9th, 2016 at 18:38,