Izoleucina – rol şi surse

0

Izoleucina este un aminoacid esenţial ce nu poate fi sintetizat de organismul uman şi de aceea trebuie obţinut din alte surse (alimente, suplimente alimentare).

Acest aminoacid este recunoscut ca fiind foarte important în recuperarea fizică după antrenamente intense şi pentru creşterea rezistenţei organismului la efort prelungit.

Este recomandat sportivilor de performanţă şi culturiştilor pentru că principalul rol al izoleucinei este să ajute organismul să îşi revină după exerciţii fizice intense şi să facă faţă antrenamentelor.
izoleucinaIzoleucina este un izomer al leucinei şi face parte din grupul de aminoacizi cu lanţuri ramificate (BCAA). Cei trei aminoacizi ai grupului (izoleucina, leucina şi valina) reprezintă aproximativ 70% din masa proteinelor şi de aceea sunt foarte valoroşi pentru organism.

Izoleucina participă la sinteza hemoglobinei, reglează nivelul de glucoză din sânge, grăbeşte recuperarea organismului după operaţii sau răni şi are efect anabolic (util culturiştilor).

Surse de izoleucină
Cele mai importante surse de izoleucină (isoleucine) sunt: albuş de ou, soia, lapte, carne, alune, nuci, seminţe de dovleac, mazăre, linte, fasole, peşte, brânză etc.

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on February 25th, 2015 at 00:06,