Valina – un aminoacid esenţial

0

Valina a fost izolată în 1901 de Emil Fischer prin hidroliza proteinelor.

Valina face parte, împreună cu leucina şi izoleucina, din grupul aminoacizilor ramificaţi (BCAA), aminoacizi ce reprezintă două treimi din aminoacizii ce formează proteinele.

Aceşti aminoacizi sunt folosiţi de organism la producerea şi întreţinerea ţesutului muscular şi pentru reglarea sistemului imunitar. Valina facilitează stocarea glicogenului la nivelul muşchilor şi astfel le furnizează energie prevenind distrugerea lor în timpul exerciţiilor fizice intense.

Valina are un rol important şi în ameliorarea stărilor de nervozitate, în tratarea insomniei şi în scăderea poftei de mâncare.

Persoanele care beneficiază din plin de efectele valinei sunt maratoniştii şi culturiştii, datorită faptului că acest aminoacid este folosit pentru refacerea ţesutului muscular, în metabolismul muşchilor şi creşte rezistenţa la efort prelungit.
valinaPentru creşterea masei musculare şi pentru asigurarea necesarului energetic, culturiştii folosesc suplimente alimentare ce conţin toţi aminoacizii ramificaţi (BCAA).

Printr-un studiu în care persoanele ce sufereau de encefalopatie hepatică (o afecţiune a ficatului ce duce la comă) au primit ca tratament valină, leucină şi izoleucină (BCAA), s-a dovedit că aceşti aminoacizi au îmbunătăţit starea de sănătate a pacienţilor.

Efectele benefice ale BCAA au fost dovedite şi în cazul copiilor cu leziuni la nivelul ficatului şi în cazul persoanelor ce suferă de ciroză. Aceşti trei aminoacizi au ameliorat şi simptomele fenilcetonuriei.

În cazul afecţiunilor de mai sus, trebuie să contactaţi un medic specialist şi să nu urmaţi niciun tratament până când acesta nu recomandă unul.

Surse de valină
Valina este un aminoacid esenţial şi nu poate fi biosintetizat de organism. Poate fi obţinut doar din alimente şi suplimente alimentare.

Dacă nu urmaţi antrenamente intense nu este necesar să consumaţi suplimente nutritive decât dacă un specialist vă recomandă acest lucru. Trebuie să contactaţi un specialist şi în cazul în care aveţi probleme cu rinichii (o dieta bogată în proteine le poate agrava).

Cele mai importante surse de valină sunt: soia, cereale, branză, lapte, peşte, ouă şi carne.

Print Friendly
advert

Niciun comentariu

Spune-ți părerea


patru × = 32

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on July 12th, 2014 at 18:22,