Alimentația în timpul sărbătorilor de iarnă

0

Mai sunt aproape două săptămâni până la începutul sărbătorilor de iarnă și ne-am gândit că ar fi util un articol în care să găsiți câteva sfaturi în ceea ce privește alimentația sănătoasă și ce trebuie să faceți în această perioadă pentru a nu avea probleme de sănătate.

Problemele de sănătate pot să apară la foarte puțin timp după masă (de la câteva minute la câteva ore) sau pot să apară în timp.

După cum știți, în perioada sărbătorilor de iarnă singurul lucru care nu lipsește din casele oamenilor este mâncarea.

Dacă până în acest moment ați reușit să vă mențineti silueta printr-o alimentație sănătoasă și prin sport, această perioadă poate să fie una foarte grea pentru dumneavoastră.

Ultimul lucru pe care îl doriți este să abuzați de dulciuri și de alte alimente cu valoare calorică mare.

Se cunoaște că această perioadă este plină de tentații și că seamănă cu un maraton printre prăjituri, plăcinte, fripturi, cârnați, maioneză și multe altele.

Problema este că multe persoane nu știu cum să facă față acestor tentații și ajung să mănânce și să bea absolut orice.

Acest comportament este ajutat de spiritul de turmă, de diversitatea culinară din această perioadă și de starea de spirit.

În continuare vom încerca să vă ajutăm să treceți cu bine, fără să vă abțineti de la nimic, de perioada sărbătorilor de iarnă.

ce sa mancam de sarbatori
1. Poate ca cea mai mare greșeală facută de multe persoane este aceea că încep o dietă înainte cu câteva săptămâni.

Logica lor este urmatoarea: dau câteva kilograme jos în această perioadă pentru a face loc kilogramelor acumulate în perioada sărbătorilor. Acest lucru este fals!

După o perioadă de dietă înaintea sărbătorilor este posibil să creșteți în greutate mult mai mult decât dacă ați fi continuat fără această dietă.

Tot ce trebuie să faceți este să aveți o dietă echilibrată înainte de sărbători și în timpul sărbătorilor să fiți cumpătați.

2. Nu săriți peste mese în ziua în care participați la mese festive. Ar trebui să nu săriți niciodată peste mese.

Nu vă gândiți că dacă săriți peste masa de prânz o să păstrați acele calorii pentru ospăț. Nu este corect.

Este posibil să vă scadă pofta de distracție și din cauză că sunteți foarte înfometați să mâncați fără măsură.

3. Nu mergeți la petreceri fără să mâncați ceva acasă.

Nu trebuie să mâncați foarte mult ci doar să gustați ceva pentru a vă potoli foamea.

Este recomandat un iaurt cu cereale integrale sau alte alimente bogate în fibre.

Fibrele dau senzația de sațietate și astfel o să consumați mai puține alimente în timpul petrecerii.

4. Limitati consumul de băuturi alcoolice și răcoritoare.

Puteți consuma apă minerală cu lămâie sau un pahar de vin.

Încercați să nu consumați băuturi dietetice pentru că au multe efecte nedorite.

Consumul de băuturi alcoolice are cel puțin două dezavantaje:
– bauturile alcoolice au calorii;
– după câteva pahare este mult mai greu să vă controlați poftele.

5. Încercați ca în săptămânile premergatoare să aveți o alimentație sănătoasă și să nu călcați stramb (nu dietă).

În cazul în care nu ați călcat strâmb, în timpul petrecerii puteți să vă “premiați” cu cantități mici din orice aliment doriți.

6. Aduceți la petrecere o mâncare sănătoasă. Aceasta va fi apreciată de gazdă și de oaspeți.

7. Nu începeți să vă umpleți farfuria până nu ați analizat toate opțiunile și atunci când ați găsit alimentele care vă interesează puteți începe să le adăugați, în cantități mici, pe farfuria dumneavoastră.

8. Încercați să consumați cât mai puține alimente ce conțin sosuri, maioneză sau grăsimi.

9. În timpul mesei și între băuturi consumați multă apă pentru a nu va deshidrata și pentru a reduce consumul de alimente și alcool.

10. În perioada sărbătorilor de iarnă foarte multe persoane obișnuiesc să își umple farfuria și să petreacă toata ziua în fața televizorului.

Nu faceți acest lucru și în schimb încercați să ieșiți la o plimbare de macar 15-20 de minute.

Exercițiul fizic menține starea de spirit, ajută sistemul digestiv și vă menține în formă.

Concluzia este că puteți să vă bucurați de sărbătorile de iarnă și de mâncărurile specifice perioadei.

Tot ceea ce trebuie să faceți este să vă gândiți înainte să mâncați și nu invers. Nu lăsați alte persoane să vă influențeze obiceiurile!

Sarbatori fericite!!

Print Friendly
advert

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on March 20th, 2017 at 16:13,