Calorii usturoi şi valori nutritive

0

Usturoiul este o legumă foarte sănătoasă ce nu trebuie să lipsească din dieta noastră. Acesta este bogat în minerale, vitamine şi antioxidanti şi poate preveni răceala, cancerul, afecţiunile cardiovasculare, întăreşte sistemul imunitar, reduce efectele metalelor grele şi poate trata anumite afecţiuni. Este recomandat să consumaţi usturoi proaspăt sau gătit şi nu suplimente alimentare care îl conţin.

Nu exageraţi pentru că un consum ridicat de usturoi poate avea efecte adverse. Cantitatea la care pot fi observate efecte adverse grave este de aproximativ 25 de grame pe zi (aproximativ o căpăţână).

Pentru a citi în detaliu despre efectele benefice ale usturoiului puteţi urma acest link.

calorii usturoiÎn tabelul de mai jos puteţi vedea valorile nutritive pentru 100 de grame de usturoi proaspăt (calorii, vitamine, minerale etc.).

Calorii şi valori nutritive usturoi
Nutrient
UM
/100 g
% DZR Barbati
% DZR Femei
g
58.58
2.66
2.66
Energie
kcal
1496.21
7.45
g6.36
7.07
8.48
g0.50.670.80
g339.6511.58
g2.167.5
mg1811818
mg1.721.259.44
mg256.258.06
mg15321.8621.86
mg4018.538.53
mg171.131.13
mg1.1610.5514.5
mg0.29933.2233.22
mg1.67272.7092.89
µg14.225.8225.82
µg
mg31.234.6741.60
mg0.216.6718.18
mg0.118.4610
mg0.74.385
mg0.59611.9211.92
mg1.23572.6582.33
µg30.750.75
mg23.24.225.46
mg
µg
UI90.300.39
µg
µg
µg160.270.27
mg0.080.530.53
µg
µg1.71.421.89
g0.089NANA
g0.011NANA
g0.249NANA
gNANA
gNANA
mg
g0.066NANA
g0.157NANA
g0.217NANA
g0.308NANA
g0.273NANA
g0.076NANA
Cisteinăg0.065NANA
g0.183NANA
g0.081NANA
g0.291NANA
g0.634NANA
g0.113NANA
g0.132NANA
g0.489NANA
g0.805NANA
g0.200NANA
g0.100NANA
g0.190NANA
mg1.7NANA
Miricetina
mg1.6NANA
Kaempferol
mg0.3NANA

NA – date indisponibile.
DZR – doza zilnică recomandată.
* organismul produce colesterol suficient şi nu are nevoie de surse suplimentare.
% DZR este calculat pentru un aport caloric de 2400 calorii pentru barbaţi şi 2000 calorii pentru femei.

Sursa datelor din tabel: USDA

Print Friendly

Informațiile prezente pe această pagină, inclusiv cele din comentarii, au caracter informativ și nu înlocuiesc consultul medical de specialitate. Nu vă fundamentați acțiunea sau lipsa de acțiune doar pe baza acestora. Trebuie să consultați medicul specialist cu privire la orice problemă sau informație referitoare la sănătatea și bunăstarea dumneavoastră.

Niciun comentariu

Spune-ți părerea

Cod antispam *

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on October 9th, 2016 at 18:32,