Calorii gălbenuș de ou și valori nutritive

0

Gălbenuşul este cea mai nutritivă parte a unui ou de găină. Acesta conţine cantităţi mari de fosfor, seleniu, vitamina B2, B5, B12, colină, vitamina A şi proteine. Deşi albuşul este considerat mai bogat în proteine decât gălbenuşul, acest lucru nu este adevărat (conţine doar 10.9 grame / 100 g).

Totusi, gălbenuşul este o sursă foarte importantă de colesterol şi trebuie consumat cu moderaţie de persoanele care au probleme în acest sens (nu trebuie eliminat).

Gălbenuşul conţine o cantitate foarte mare de seleniu (100 g galbenuş conţin 102% din DZR), însa este puţin probabil ca în urma unui consum moderat de ouă de găină (luând în calcul şi alte surse) să ajungeţi la exces de seleniu.

calorii galbenus ou de gainaDe asemenea, în gălbenuş este prezentă şi o cantitate impresionantă de colină, dar care este departe de doza maximă admisă de 3.5 grame pe zi.

Cercetări recente arată ca ouăle sunt criticate pe nedrept şi că acestea trebuie să facă parte din dieta noastră, însă nu mai mult de un ou pe zi.

În tabelul de mai jos puteţi vedea care sunt nutrienţii prezenţi în 100 grame gălbenuş crud (aproximativ trei bucăţi), numărul de calorii şi procentul din doza zilnică recomandată, pentru fiecare nutrient, pentru femei şi bărbaţi.

Dacă doriţi să citiţi despre efectele lor asupra sănătăţii vă rugăm să intraţi aici. Pentru a compara cu valorile nutritive a 100 grame ouă de găină întregi puteţi intra aici.

Calorii şi valori nutritive gălbenuș de ou crud
Nutrient
UM
/100 g
% DZR Barbati
% DZR Femei
g
52.31 2.38
2.38
Energie
kcal
322 13.42
16.10
g 15.86
17.62
21.15
g 26.54 35.55 42.66
g 3.59 1.05 1.26
g - - -
mg 129 12.9 12.9
mg 2.73 34.13 15.17
mg 5 1.25 1.61
mg 390 55.71 55.71
mg 109 2.32 2.32
mg 48 3.20 3.20
mg 2.3 20.91 28.75
mg 0.077 8.56 8.56
mg 0.055 2.39 3.06
µg 56 101.82 101.82
µg - - -
mg - - -
mg 0.176 14.67 16
mg 0.528 40.62 48
mg 0.024 0.15 0.17
mg 2.99 59.80 59.80
mg 0.35 20.59 23.33
µg 146 36.5 36.5
mg 820 149.09 192.94
mg 0.9 NA NA
µg 1.95 81.25 81.25
UI 1442 48.07 61.81
µg 33 NA NA
µg - - -
µg 1094 18.23 18.23
mg 2.58 17.20 17.20
µg 5.4 36 36
µg 0.7 0.58 0.78
g 9.551 NA NA
g 11.738 NA NA
g 4.204 NA NA
g NA NA NA
g NA NA NA
mg 1085 108.5* 108.5*
g 0.177 NA NA
g 0.687 NA NA
g 0.866 NA NA
g 1.399 NA NA
g 1.217 NA NA
g 0.378 NA NA
Cisteină g 0.264 NA NA
g 0.681 NA NA
g 0.678 NA NA
g 0.949 NA NA
g 1.099 NA NA
g 0.416 NA NA
g 0.836 NA NA
g 1.550 NA NA
g 1.970 NA NA
g 0.488 NA NA
g 0.646 NA NA
g 1.326 NA NA

NA – date indisponibile.
DZR – doza zilnică recomandată.
* organismul produce colesterol suficient şi nu are nevoie de surse suplimentare.
% DZR este calculat pentru un aport caloric de 2400 calorii pentru barbaţi şi 2000 calorii pentru femei.

Sursa datelor din tabel: USDA

Print Friendly
advert

Niciun comentariu

Spune-ți părerea


șapte − = 2

Abonează-te la Newsletter pentru a nu rata ultimele articole publicate pe CeSăMâncăm.ro

Introduceţi adresa de e-mail

Adresa de e-mail trebuie confirmată! Veți primi un e-mail de activare de la FeedBurner Email Subscriptions.

and last modified on October 9th, 2016 at 18:34,